Sandwich met gerookte kalkoen, salsa van groene appel

Een appel toevoegen aan je lunchbox draagt bij tot een goed evenwicht. Verwerk dit keer je appel in een salade. De friszure smaak van de appel gaat goed samen met de smaak van de gerookte kalkoen. Kalkoen is zoutarm, gluten-, lactose- en allergenenvrij, vetarm, kortom: een ideale keuze voor een gezonde lunch.
Gebruik meergranenbrood voor je sandwich.

Lees het recept

Lauwwarme salade van bospaddenstoelen met Vlaamse boerenham

Een heerlijke herfstsalade, vol aroma’s en smaken, een spekje naar ieders bekje! Je kan deze salade lauwwarm als hoofdschotel serveren, zoals in dit recept, of als entree door de hoeveelheden te verminderen.

Lees het recept

Linzensalade met paardenvlees extra zoet

Paardenvlees extra zoet is een uiterst gezonde vleessoort, gluten-, lactose- en allergenenvrij, met een verlaagd zoutgehalte en bovendien vetarm. Combineer met hypergezonde ingrediënten zoals linzen. Voeg enkele kerstomaatjes, wat platte peterselie en een vinaigrette toe, als voorgerecht, voor je lunchbox of een picknick.

Lees het recept

Roomsoep van geroosterde kastanjepompoen met kerrie en chilipoeder

Het vruchtvlees van pompoen leent zich heel goed voor romige soepen. De hokkaidopompoen heeft een milde kastanjesmaak en kan in de schil gekookt worden. Dat scheelt een boel rompslomp! Er bestaan diverse recepten voor pompoensoepen. Dit eenvoudige, smakelijke recept wijkt af van de klassiekers:
de flink gekruide kastanjepompoen wordt in de oven geroosterd en vervolgens gepureerd met bouillon. Deze roomsoep is werkelijk verrukkelijk en zeer fijn van smaak.

Lees het recept

Gratin van penne met salami en broccoli

Deze smakelijke gratin met gluten-, allergenen- en lactosevrije salami wordt bereid met eerste keus ingrediënten: volkorenpasta en broccoli. Onderzoeken hebben uitgewezen dat broccoli eigenschappen heeft die sommige kankersoorten weren. Broccoli is rijk aan vezels en vitamines, en aldus een supergezonde groente! 

Lees het recept