Onontbeerlijk in een evenwichtige lunchbox

  • 1. Brood of andere granen, of aardappels

    Probeer alle broodsoorten van je bakker uit (wit, bruin, stokbrood, meergranen, ...), dan raak je minder snel uitgekeken op brood! Wissel af met salades op basis van granen (quinoa, boulgour, …) of aardappels.

  • 2. Groenten en fruit

    Enkele blaadjes sla, kerstomaatjes, appel, peer, banaan, meloen, kiwi, pruimen, nectarine, rozijnen, gedroogd fruit, fruitsalade, smoothies…

Lees Meer

Vermijd het schillen van een pompoen.

  • Snijd de pompoen door
  • Ontpit deze
Lees Meer

Champignons kuisen

  • Een eerste methode is met een borstel om zo de aarde te verwijderen.
  • Een andere optie is met een keukenpapier alle vuiligheid verwijderen.
Lees Meer

Wegen zonder weegschaal

De onderstaande vergelijkingen zijn uiteraard minder exact dan op een weegschaal gewogen of in een maatbeker gemeten hoeveelheden.

Lees Meer

Uit het vuistje - Lunchbox

Het is belangrijk om de tijd te nemen om te eten, en vooral om gezond en evenwichtig te eten.

Lees Meer

Kostbare tijdwinners

  • Richt je werkblad in: zet alle ingrediënten en benodigd keukengerei klaar naar de in het recept aangegeven volgorde. Dankzij deze tips verlies je geen tijd met het nutteloos heen en weer lopen tussen werkblad en keukenkasten.
  • Lees het recept aandachtig van begin tot einde voordat je begint met koken.
Lees Meer