Onontbeerlijk in een evenwichtige lunchbox

  • 1. Brood of andere granen, of aardappels

    Probeer alle broodsoorten van je bakker uit (wit, bruin, stokbrood, meergranen, ...), dan raak je minder snel uitgekeken op brood! Wissel af met salades op basis van granen (quinoa, boulgour, …) of aardappels.

  • 2. Groenten en fruit

    Enkele blaadjes sla, kerstomaatjes, appel, peer, banaan, meloen, kiwi, pruimen, nectarine, rozijnen, gedroogd fruit, fruitsalade, smoothies…

Lees Meer

Gratin, je slimme 'reserve’schotel

Onverwacht bezoek? Uitgehongerde kinderen? Geen tijd of geen zin om uren in de keuken te staan? Lege koelkast?

Lees Meer

Slim winkelen

  • Maak een weekmenu

    Je kan vooraf nadenken hoe je restjes kunt gebruiken in andere maaltijden en moet je minder weggooien.

  • Koop voedingsmiddelen aan in grotere verpakkingen

    Dit is vaak goedkoper. Charcuterie zoals kipfilet of gekookte ham kan je bijvoorbeeld invriezen tot het moment dat je ze nodig hebt.

Lees Meer

De croque: casual en culinair

De croque-monsieur, een klassieker op de kaart van eetcafés, werd in het jaar 1910 geboren in een café op de Boulevard des Capucines in Parijs.

Lees Meer

Wegen zonder weegschaal

De onderstaande vergelijkingen zijn uiteraard minder exact dan op een weegschaal gewogen of in een maatbeker gemeten hoeveelheden.

Lees Meer

Uit het vuistje - Lunchbox

Het is belangrijk om de tijd te nemen om te eten, en vooral om gezond en evenwichtig te eten.

Lees Meer

Kostbare tijdwinners

  • Richt je werkblad in: zet alle ingrediënten en benodigd keukengerei klaar naar de in het recept aangegeven volgorde. Dankzij deze tips verlies je geen tijd met het nutteloos heen en weer lopen tussen werkblad en keukenkasten.
  • Lees het recept aandachtig van begin tot einde voordat je begint met koken.
Lees Meer